onsdag den 23. oktober 2013

Halloween...

 
Det skal ingen hemmelighed være, at jeg er tosset med
Halloween!
 Her i huset finder vi først i oktober måned alt Halloweenpynten frem fra loftet, og det tæller på nuværende tidspunkt ikke mindre end; 4 store plastiskkasser samt en sort sæk og diverse kostymer i både børne- og voksenstørrelse. Det er lige før vi har mere Halloweenpynt end julepynt!!!
 Men som sagt, så er jeg vild med denne "højtid", og når folk siger at det er en amerikansk skik, så må jeg lige minde dem om, at vi i Danmark jo også har en dag som hedder Allehelgens dag der falder den 31. oktober. Og fra min kære far ved jeg da, at han som barn har lavet uuuhyggelige roelygter og man gjorde en del ud af at fejre denne aften.
 
Her hos os skal der igen i år holdes Halloweenfest. Det bliver en fødselsdagsfest for min mellemste drenge Mikkel, som i december bliver 9 år. Han og jeg har inviteret hele 2.a. med til festen. Så derfor er vi allerede i gang med forberedelserne, for der skal både laves 2 kostymer og en masse lækkerier.
Og det første jeg har lavet, med lidt hjælp fra lillebror Malte, er disse mexicansk inspireret skelethoveder i Halloween farver.

Det er Sugar Cookies med vanilje smag og de dufter dejligt, så det har været svært ikke at guffe løs af dem mens pyntning stod på ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar