søndag den 16. marts 2014

Arm-knitting

Så var det Magnus' tur til at være kreativ. 

Han ville gerne lave en "tak-for-hjælpen" gave til sin grandkusine...
Tænke, tænke, hvad skulle vi finde på...  Så jeg var i gemmerne og kigge. Her fandt jeg et lækkert, blødt og tykt garnnøgle som jeg bare måtte eje, dengang jeg var på kreativmesse i Fredericia.

Det kunne blive et lækkert tørklæde og for at projektet ikke skulle tage flere uger at få færdig, så faldt valget på teknikken Arm-knitting. Det går i alt sin enkelthed ud på at man bruger sine arme som strikkepinde. Hvis man gerne vil lære teknikken, så søg Arm-knitting på Youtube og der kommer mange gode video frem.
Vi delte grannøglet i to lige store nøgler, for det bliver pænest når man strikker med dobbelt garn.
Da jeg lige havde vist Magnus teknikken, slog han 9 masker op og gik i gang med strikningen.


Efter en halv times tid (og en meget interesseret lillebror ved sin side) var tørklædet strikket færdig. 


Så var der kun tilbage at sy tørklædet sammen i begge ender da det gerne skulle være et tubetørklæde. Her fik moren lige lov til at assistere.

Da jeg så det færdige resultat,  blev jeg enig med mig selv om, at hvis jeg finder mere af den slags garn (som jeg ikke kan huske/ved hvad hedder), så må jeg straks eje et par nøgler til, for jeg trænge også til et nyt tubetørklæde ;-)

Mens Magnus havde været i fuld gang med sit strikkeprojekt, havde den kvikke lillebror været henne i min strikkekurv og finde garn. Han ville også lave arm-knitting! Som sagt, så gjort...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar